torsdag 17 januari 2013

värme slag och bränder


klockan är sju här och jag tänkte gå på en lenk. jag sa det till mina host föräldrar men dom bara skratta och sa att jag sku fara ut och stå där i ett par sekunder först. Vilket jag gjorde. Jag fatta varför. Det är över 40 grader enligt vår mätare hemma trotts att kl är över sju. Hur kan det vara möjligt? 
 
 
och det kommer inte att sjunka nåt vidare inatt så det kommer att vara super varmt! hoh. Tror jag ska sova med isbitar! 
Jag har int berätta om vad som händer runt om i landet nu heller. Det är så hemst, vi har över 400 skogsbränder som pågår och det är så många människor som har blivigt utan hem och djur osv. Det har int varit såhär tort på åratal. Då jag var påväg hem från Leongatha körde vi förbi en också. Så sorligt då ingen kan göra nåt åt det. 

-Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar